Articole Imobiliare

Articole Imobiliare

Ce presupune conceptul de „Boutique Hotel”. Le avem oare în Chişinău?

Hotel, motel, hostel, Boutique hotel...toate au aceeaşi rădăcină, dar diferenţă între ele, totuşi, este. Am tot auzit până acum de Boutique Hoteluri, dar care sunt acestea şi cum ar trebui să arate? Avem oare în Chişinău astfel de hoteluri? Sau cele care îşi atribuie acest „boutique” la titlu doar pretind a fi unul?

 Pentru a fi acceptată în categoria hotelurilor de tip Boutique, există câteva criterii pe care o locaţie trebuie să le respecte:

 • Arhitectură şi design. Clădirea ce pretinde a fi un Boutique Hotel se distinge prin alura luxoasă, prin elementele rafinate de arhitectură, adesea fiind adevărate monumente de artă. Acest tip de hotel se pliază pe gusturile fiecărui adept al eleganţei, întrucât acest concept prevede proiectarea camerelor de hotel în variate stiluri. Aceasta denotă că în cadrul aceleiaşi locaţii aveţi posibilitatea să alegeţi numărul cu designul care vă reprezintă mai mult;

• Mărime: acest tip de hotel se caracterizează prin mărime redusă şi puţine camere, de la 10 până la 100 de numere. Acestea oferă o intimitate aparte, făcând oaspetele să se simtă special, într-un anturaj privat. În cele mai dese cazuri, aceste hoteluri sunt prevăzute cu „spaţii de locuit” comune, în care vizitatorii pot interacţiona;

•Servicii personalizate: dacă personalul i se adresează pe nume şi, în unele cazuri, cunoaşte preferinţele celui care se cazează, se poate vorbi despre un Boutique Hotel. Aceasta este o regulă de căpătâi pentru acest tip de hoteluri, ei îşi tratează oaspeţii cu o deosebită căldură, în semn de maximă apropiere şi personalizare;

• Individualitate: acestea proprietăţi au o vibraţie distinctă şi nu se identifică cu acele hoteluri care reprezintă o za dintr-un întreg lanţ. Adesea sunt operate independent, nefiind afiliate la vreo reţea majoră;

 • Cultură: ca o extensie a personalităţii unice a fiecărei proprietăţi, hotelurile de tip Boutique respectă cultura locală, folosesc resursele provenite din zonă şi reflectă patrimoniul locaţiilor prin culoare şi artă;

 •Gastronomia: ca orice alt aspect al Boutique hotelurilor, restaurantele şi barurile au tendinţa de a combina specificul local cu modernul. Mâncarea autentică, preparată conform celor mai înalte standarde, şi atmosfera destinsă fac din acest loc un spaţiu dorit atât de către localnici, cât şi de oaspeţii străini.

Primele hoteluri de tip Boutique datează din 1981, când Anouska Hempel a creat The Blakes Hotel, din Londra, iar al doilea e Bedford Hotel din San Francisco, care acum face parte din renumitul lanţ de 35 de hoteluri – The Kimpton Group.

Acum putem găsi un număr larg de hoteluri care se auto-intitulează astfel. Zicem „auto-intitulează” deoarece administraţia adaugă titulatura „boutique” lângă titlu, fără a fi nevoie de acordul vreunei instituţii. Cel puţin aceasta este situaţia de la noi.

Adresându-ne cu această întrebare la Agenţia Turismului din Republica Moldova, aceştia ne-au răspuns că: „În Hotărârea Guvernamentală 643 din 27.05.2003 cu privire la aprobarea Normelor metodologice şi criteriilor de clasificare a structurilor de primire turistică cu funcţiuni de cazare şi de servire a mesei, tipul de structuri de primire turistică cu funcţiuni de cazare Boutique nu este prevăzut”.

Deci, ori nu o fi ajuns încă în Moldova ori e doar un moft, pe care autorităţile nu-l tolerează încă. Cert este că în moment ce aveţi de ales un hotel, indiferent de scop, nu îl alegeţi după nume, acesta s-ar putea să reprezinte doar preferinţele proprietarului, nu şi decizia autorităţilor.

© 2018 Town. All Rights Reserved.Design & Development by VTCode